همه مقالات

نمایش جزئیات

تعویض تسمه تایم ال 90

تعویض تسمه تایم ال 90-تعمیرگاه رنو-تعمیرگاه رنو تهران-تعمیرگاه ال 90-تعمیر ال90-تعمیرگاه رنو ال90-تعمیر رنو ال 90-تعمیرگاه ال 90 در تهران-تعمیر ال90 در تهران-تعمیرگاه رنو ال 90 در تهران-تعمیر رنو ال 90

وظیفه تسمه تایم ال ۹۰، زمان و نحوه تعویض آن


جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002

خودروی ال ۹۰ در سال ۱۳۸۶ توسط شرکت ایران خودرو به جای پیکان وارد خط تولید این شرکت شد . این خودرو در سه تیپ  E۰ – E۱ – E۲  وارد بازار شد که تیپ بندی خودروی ال ۹۰ در فرم موتور و فنی خودرو تغییری نداشت فقط در آپشن ها باهم فرق داشتند .

در سال های اول حضور این خودرو به خاطر شکل ظاهر، اتاق و بدنه زیاد مورد توجه قرار نگرفت و استقبال چندانی از این پسر فرانسوی تازه وارد نشد . این خودرو در بدو ورود به بازار ایران جزء ارزان ترین خودروهای ایران محسوب می شد ولی با گذر زمان مردم به نقاط قوت این خودرو پی بردند و این خودرو در سال ۱۳۹۰ جزء خودروهای پر فروش لقب گرفت و در سال جاری نیز این خودرو جزء گرانترین خودروهای ایرانی محسوب می شود .

خودروی ال ۹۰ از یک موتور چهار سیلندر شانزده سوپاپ بهره می برد که برای به چرخش در آوردن میل سوپاپ از تسمه کمک می گیرد .

 

تسمه تایم چیست ؟

تسمه تایم از تسمه و دندانه هایی که محکم به هم وصل می باشد تشکیل شده است.

تسمه ها در خودروها نقش به سزایی در هماهنگ کردن و یا به حرکت درآوردن دارند که بسته به جا و مکان چه کارایی از آن گرفته شود . به طور مثال برای به حرکت درآودن دینام و یا واتر پمپ وحتی برای هماهنگ کردن نیز به کارگرفته می شود به طورمثال هماهنگ کردن چرخش میل سوپاپ با میل لنگ .

 

وظیفه تسمه تایم ال ۹۰ چیست ؟

در خودروی ال ۹۰ تسمه تایم نقش هماهنگ کردن میل سوپاپ با میل لنگ را دارد . اگر به طور دقیق تر بخواهیم بیان کنیم این است که در خودروی ال ۹۰ دو عدد میل سوپاپ وجود دارد و یک عدد نیز میل لنگ که میل لنگ محرک است و توسط تسمه تایم میل سوپاپ ها را به حرکت در می آورد و در این میان علاوه بر این هماهنگی که باید داشته باشد عمل چرخش واتر پمپ را نیز به عهده دارد .

 

زمان تعویض تسمه تایم ال ۹۰

در خودروی ال ۹۰ تسمه تایم را باید بعد از طی مسافت ۶۰ هزار کیلومتر تعویض کرد و یا ۳ سال بعد هر کدام زودتر باشد .

 

چرا باید تسمه تایم ال ۹۰ را تعویض کنیم ؟

یک سوال همیشه در ذهن دارندگان خودروی ال ۹۰ به وجود می آید که چرا باید تسمه تایم ال ۹۰ را تعویض کنیم و یا اگر تسمه تایم ال ۹۰ را تعویض نکنیم چه اتفاقی می افتد ؟

تسمه تایم در خودروی ال ۹۰ از جایگاه به خصوصی برخوردار است . چرا که در خودروی ال ۹۰ اگر تسمه تایم تعویض نشود ، تسمه پاره شده و سوپاپ بر پیستون برخورد می کند و باعث کج شدن سوپاپ شده و خودرو خاموش می شود و باید با جرثقیل به تعمیرگاه حمل شود .

 

کیت تسمه تام ال ۹۰

تعویض تسمه تایم خودرو ال ۹۰ با خودروهای دیگر فرق می کند . برای تعویض تسمه تایم ال ۹۰ باید از کیت کامل تسمه تایم استفاده کنیم

کیت تسمه تایم ال ۹۰ شامل : تسمه هرز گرد  تایم پیچ فولی سر میل لنگ و تسمه سفت کن می باشد .

 

چرا باید تسمه تایم ال ۹۰ را با کیت کامل تعویض کنیم ؟

همانطور که گفته شد تعویض تسمه تایم ال ۹۰ با خودرو های دیگر فرق می کند . در ال ۹۰ حتما باید از کیت کامل برای تعویض تسمه تایم استفاده کرد . به دلیل این که کل اجزای تایم ال ۹۰ دارای عمر یکسان بوده و در صورت تعویض نکردن یکی از قسمت ها ، همان قسمت تعویض نشده به مشکل خورده و خسارت به بار می آورد .

 

هزینه تعویض تسمه تایم ال ۹۰ چقدر می باشد ؟

یکی از متداول ترین سوال ها درباره هزینه تعویض کیت کامل ال ۹۰ براد دارندگان این خودرو می باشد . برای جواب این سوال باید بگوییم به دلیل تحریم بودن کشورمان و نوسانات ارز، قیمت کیت کامل تسمه تایم دارای نوسنات زیادی می باشد و از سویی دیگر تسمه تایم ال ۹۰ خارج از ایران تهیه می شود و وارد کشور می شود بنابراین برای استعلام دقیق قیمت کیت کامل تسمه تایم با تعمیرگاه رنوتهران تماس حاصل فرمایید تا قیمت دقیق روز را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

 

آموزش تعویض تسمه تایم ال ۹۰

برای تعویض تسمه تایم ال ۹۰  به تعمیرگاه رنو تهران مراجعه کرده که تا با بهره گیری از تخصص کادری مجرب و آموزش دیده توسط کمپانی رنو که به تمامی کارهای خودروی ال ۹۰ تسلط کامل را دارند ، خدمات مورد نظر ارائه شوند.

برای تعویض تسمه تایم ال ۹۰ در مرحله اول باید دسته موتور را باز کرده و موتور را توسط جرثقیل مهار کنیم . در مرحله دوم تسمه دینام را آزاد و تسمه دینام را جدا می کنیم و در مرحله سوم قاب های تسمه تایم را باز کنیم . در ال ۹۰ دو عدد قاب تسمه تایم وجود دارد . قاب فلزی که در قسمت بالایی وجود دارد و قاب پلاستیکی که در قسمت پایینی قرار می گیرد را باز می کنیم . مرحله چهارم پیچ فولی سر میل لنگ را باز کرده و فولی سر میل لنگ را جدا می کنیم . در مرحله پنجم ابزار تسمه تایم را قرار می دهیم . توجه داشته باشید برای تعویض تسمه تایم ال ۹۰ حتماً باید از ابزار مخصوص استفاده کنیم در غیر این صورت نمی توان تسمه تایم را تعویض نمود . نحوه ی نصب تسمه تایم در خودروی ال ۹۰ به این شکل می باشد که در قسمت میل سوپاپ ابزار تایم از قسمت جلو به فولی سر میل لنگ نصب می شود و از قسمت پشت هم ابزار تایم نصب می شود و در قسمت پایین برای نصب باید در پوش روی سیلندر را باز و سپس ابزار تایم میل لنگ را به آن نصب کنبم تا میل لنگ قفل کرده و حرکت نکند . در مرحله ششم تسمه تایم را جدا و سپس هرز گرد تایم تسمه سفت کن را باز کرده و تعویض می کنیم . در مرحله هفتم تسمه تایم و کیت کامل تایم را نصب می کنیم و ابزار تایم را باز و جدا می می کنیم و قاب های تایم را می بندیم و قبل بستن دسته موتور فولی سر میلنگ را بسته و توجه داشته باشید که پیچ فولی سر میل لنگ تعویض شود سپس تسمه دینام نصب شود و در آخر دسته موتور را نصب می کنیم و موتور را روشن کرده و کارکرد خودرو را بررسی می کنیم تا هر گونه صدای اضافی و تکان و لرزش ها را بررسی کنیم .

 



جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002